torsdag, februar 21, 2008

ORD FOR DAGEN

Mandeltreet blomstrer på Tenerife februar 2007


Reinhard Bonnke er en kjent evangelist som besøkte Norge sist høst. Nå er han i Afrika og forkynner evangeliet. Jeg fant noe som han har skrevet som gjorde inntrykk på meg.

"Det er blitt sagt at Gud ikke gjør noen ting uten bønn, og med det gjør man bønnen til Åndens signal for handling. Det kan nok være sant, men det er bare halve sannheten. Den andre halvdelen er at Den Hellige Ånd ikke gjør noe uten Ordet. La oss se det i øynene: hvor mye ville egentlig ha skjedd hvis alt var avhengig av at kirkens folk ba?

Den Hellige Ånds motivasjon er alltid den samme - å lade Ordet med himmelens egen elektriske kraft. Ordet er den treenige Guds stemme. Faderen uttrykker sin vilje, Sønnen (Ordet) taler, og Den Hellige Ånd handler.

Esekiel 37, v.4, 7 og 10: 4 Da sa han til meg: «Tal profetisk over disse ben og si til dem: Dere tørre ben, hør Herrens ord! 7 Jeg talte profetisk som jeg hadde fått påbud om. Og mens jeg talte, tok det til å buldre og skjelve. Bena la seg inntil hverandre, ben ved ben. 10 Jeg talte profetisk, som han bød meg. Da kom det livsånde i dem, så de ble levende; de reiste seg opp og ble stående. Det var en veldig hær.

Esekiel ba ikke over bena. Han talte Ordet, profeterte, og Guds Ånd gjorde dem til en hær. All profetering er Ånden og Ordet. Åndens mål er ikke å gi oss en følelsesmessig opplevelse, men å sette oss i brann og bringe forandringer til verden."












Ingen kommentarer: